Psykolog

Vi mener hos Leverforeningen Danmark at det er af stor vigtighed at have adgang til psykologhjælp, da det kan forbedre både den mentale og fysiske sundhed hos individer, især når de står over for udfordrende sygdomme eller livssituationer.

Det er essentielt at kunne tilbyde psykologisk støtte, da det kan bidrage til at reducere stigma omkring mental sundhed og opmuntre folk til at søge hjælp, når de har brug for det.

Vi understreger betydningen af at have psykologhjælp tilgængelig, da det kan hjælpe med at styrke menneskers evne til at håndtere stress, angst og andre psykologiske reaktioner, der kan opstå som følge af sygdom eller andre livsudfordringer.

Derfor har vi en psykolog tilknyttet hos Leverforeningen Danmark, som leversyge og deres pårørende kan drage stor fordel af at få støtte fra på følgende måder:

1. Følelsesmæssig støtte:
    En psykolog kan hjælpe både patienter og deres pårørende med at håndtere de følelsesmæssige udfordringer, der følger med en leverlidelse. Dette kan omfatte angst, depression, frustration, og bekymringer for fremtiden.
  2. Information og rådgivning:
    Psykologen kan give vigtig information og rådgivning om, hvordan man bedst kan håndtere de psykologiske aspekter af en leverlidelse. Dette kan omfatte strategier til stresshåndtering, kommunikation i familien, og hvordan man styrker mestringsevnerne.
  3. Støttegrupper:
    Leverforeningen Danmarks psykolog kan facilitere støttegrupper for både patienter og deres pårørende. Disse grupper giver mulighed for at dele erfaringer, følelser og støtte hinanden i en tryg og forstående atmosfære.
  4. Krisehåndtering:
    Ved akutte situationer eller kriser relateret til leverlidelsen kan psykologen være en ressource for at hjælpe medlemmerne med at håndtere og komme igennem vanskelige tider.

En psykolog kan spille en afgørende rolle i at støtte både patienter og deres pårørende gennem de psykologiske udfordringer, der følger med en leverlidelse. De kan hjælpe med at skabe et rum for forståelse, støtte og empowerment i en tid, der kan være både fysisk og følelsesmæssigt udfordrende.

Tag kontakt til vores kontaktformidler på 12502250, hvis du føler du har behov for psykologhjælp til at klare din situation. Obs. Man skal have været medlem hos Leverforeningen Danmark i et år for at få psykologhjælp.

Har du brug for hjælp eller støtte?

Ring til vores kontaktformidler på tlf. 20501250

Rådgivning og samtale tilbydes til medlemmer af leverforeningen – er du ikke medlem bliv medlem her.