Udredning til levertransplantation og selve transplantationen foregår som det eneste sted i landet på Hepatologisk Klinik på Rigshospitalet.

På deres hjemmeside kan du læse meget mere om den såkaldte ‘udredning ‘, som man skal gennemgå, før man kan godkendes til en transplantation og kan komme på en venteliste. Og du kan der også læse mere om en levertransplantation.

++++++++++++++

Se Rigshospitalets side her (Linker til en side der ikke findes længere)

++++++++++++++

Læs om andres erfaringer:
Her hos os kan du blandt andet læse artikler om levertransplanterede og deres liv. Artiklerne finder du i vores blad Levernyt. De fortælles af vores medlemmer selv eller deres pårørende.

Du kan læse, hvordan de forskellige menneskers sygdom opstod, og hvordan deres liv har været før, under og efter transplantationen. Og hvordan deres liv er i dag, hvis der er gået mange år siden transplantationen.

De fleste levertransplanterede får et helt andet og næsten normalt liv igen, hvor de kan de samme ting, som før de blev syge. Men årsagen – eller årsagerne – til, at en person skal transplanteres, er ofte forskellig fra andres, så det er vanskeligt at sammenligne et forløb efter en transplantation med en andens – selvom grundsygdommen er den samme.

Her kan du stille spørgsmål til andre patienter:

Hvis du lige har fået en besked, om du er leversyg og måske skal transplanteres, kan du stille spørgsmål til andre patienter eller deres pårørende i vores lukkede Facebook-gruppe. Du skal være medlem af gruppen, men det er gratis og nemt at blive.

Søg på ’Leverforeningen Danmark’ i søgefeltet på Facebook. Når du har fundet siden, skal du bare anmode om medlemskab på forsiden. Der kan måske gå 1-2 dage, før du bliver medlem og kan deltage med dine spørgsmål. Folk er meget venlige til at svare dig, så vær åben – så skal du nok få hjælp.

Støt os med et medlemskab så vi kan hjælpe leversyge i Danmark.