Bamsepremiere med Walter Trout

Offentliggørelse af bamsekampagne på Rishospitalet

Den 19. december kulminerede 15 måneders indsamling med en fantastisk dag på Rigshospitalet, hvor vi i Leverforeningen kunne uddele store mængder af vores krammebamse Iggy sammen med bogen “Stadig bare Anna” til leversyge børn og deres forældre.

Sammen med den ekstra omsorg for børnene håber vi i Leverforeningen, at vi med kampagnen kan sparke hul i den stigmatisering, som alt for mange leversyge oplever. Med os havde vi selvfølgelig vores to fantastiske og meget dedikerede ambassadører Marie Trout og Walter Trout, som var med til at gøre dagen hjertevarm for både store og små.

”I Danmark skal vi blive bedre til at formidle, hvad det egentlig vil sige at være leversyg. Ofte hører vi fra leversyge og -transplanterede, at de oplever et samfund, hvor man går ud fra, at den syge selv er skyld i den svækkede lever på grund af druk og andre former for misbrug. Det er jo især smertefuldt, når disse fordomme og misforståelser rammer leversyge børn, lyder det fra Marie Trout.Udgivelsen af bogen “Stadig bare Anna,” der skal hjælpe børnene med at sætte ord på deres tanker og bekymringer & samtidig danne udgangspunkt for den svære snak om leversygdom i blandt andet børnehave og skole, er støttet økonomisk af Eisai Danmark.

Kæmpe tak til både Eisai Danmark, læger og sygeplejersker på Rigshospitalet og selvfølgelig alle jer, der har doneret store og små beløb, som allesammen har bidraget til, at vi er nået i mål med at indsamle de 75.000 kroner til børneprojektet. Både bog og krammebamser kommer til salg her på hjemmesiden i det nye år – til små priser, der betyder, at vi forhåbentlig kan producere og genoptrykke flere bamser og bøger i fremtiden.

Se pressefotos fra Leverforeningens offentliggørelse af bamseaben Iggy og børnebogen “Stadig bare Anna”:

Fra venstre: Landsformand for Leverforeningen Danmark, Lone McColaugh, Leverforeningens to ambassadører, Walter og Marie Trout og overlæge på Rigshospitalets BørneUngeklinik, Juliane Marie Centret, Marianne Hørby Jørgensen.
Fra venstre: Lone McColaugh, Arne Byrialsen fra Eisai Danmark, der har støttet projektet økonomisk, Walter Trout og Rikke Holm, forfatter til bogen “Stadig bare Anna” og redaktør på Levernyt.
Fra venstre: Lone McColaugh, Walter og Marie Trout og og Rikke Holm.

Leverforeningens ambassadør –
Walter Trout

Bestil bamseaben Iggy og en børnebog

For KUN kr. 200,00 kan du købe en bamseaben Iggy og børnebogen “Stadig bare Anna”.

Stadig bare Anna

Børnebogen kan hjælpe med at forklare, hvad en lever er for noget, hvad den gør, hvor den sidder og at man godt kan leve et godt børneliv på trods af leversygdom.

Illustration © Jubel Design Studio

Vil du hjælpe med at dele flyere rundt i dit lokalområde?

Så finder du A5 og A4 versioner af bamsekampagnen her – lige til at printe: