Bamsekampagne – støt leversyge børn

Illustration © Jubel Design Studio

Hjælp os med at hjælpe leversyge børn

Ingen børn bør føle, at der er forskel på den omsorg, de modtager, når de er indlagt på et sygehus. Alligevel oplever leversyge børn og forældre, at der er en masse initiativer omkring fx kræftsyge eller hjertesyge børn, som ikke bliver tilbudt til dem. De er i følge sygehuspersonalet på “B-holdet”. Det skyldes flere ting, og ikke mindst stigmatisering af og mangel på forståelse for leversygdom.

Det må og skal vi ændre på! Og vi har brug for din hjælp

Vi vil række ud til leversyge børn og vise dem, at de behandles med samme accept, forståelse og omsorg som andre alvorligt syge børn. Grundet Leverforeningen Danmarks få økonomiske midler crowdfunder vi nu penge til at producere en speciel “leverbamse” til uddeling blandt børn, der selv har eller som er nær pårørende til én, der er ramt af leversygdom. Bamsen med medfølgende børnebog skal hjælpe med at forklare, hvad en lever er for noget, hvad den gør, hvor den sidder og at man godt kan leve et godt børneliv på trods af leversygdom.

Det er en måde at vise, at alle sygdomme er noget, vi kan tale om. Det vil medvirke til at udbrede forståelsen og accepten af leversygdom for barnet og ikke mindst for barnets kammerater i skolen eller børnehaven.

Leversygdom kan ramme os alle. Den skamfuldhed, der ofte er forbundet med leversygdom, skal vi stå sammen om at fjerne. Leverbamsen kan være den døråbner, vi har brug for.

Og du kan hjælpe os! Med at samle penge ind til kampagnen, men også ved at dele vores fundraiser med dine venner, og på den måde være del af vores ambassadørkorps. Fundraiseren kan deles direkte fra Leverforeningen Danmarks officielle Facebookside https://www.facebook.com/LeverforeningenDanmark – eller alternativt via email.

På forhånd mange tak på vegne af børnene på “B-holdet”, som med din hjælp får mere af den støtte og accept, som de og deres familier har brug for.

Tegning af bamseaben Iggy.
Tegnet af Nellie på 6 år.

Bestil bamseaben Iggy og en børnebog

For KUN kr. 200,00 kan du købe en bamseaben Iggy og børnebogen “Stadig bare Anna”.

Stadig bare Anna

Børnebogen kan hjælpe med at forklare, hvad en lever er for noget, hvad den gør, hvor den sidder og at man godt kan leve et godt børneliv på trods af leversygdom.

Illustration © Jubel Design Studio

Vil du hjælpe med at dele flyere rundt i dit lokalområde?

Så finder du A5 og A4 versioner af bamsekampagnen her – lige til at printe: