Det gør vi

Leverforeningen Danmark arbejder på at forbedre forholdene for leversyge, og bidrager med oplysning, både til sygdomsramte, pårørende og de som endnu ikke kender symptomerne på leversygdomme.
Vores mål er at repræsenterer sygdomsramtes interesser og vilkår, ligesom vi forsøger at fremme forskning på området.

Leverforeningens hjertesager er:

• At udbrede kendskabet til leversygdomme og patientvilkår.
  • At forsøde tilværelsen for de mange leversyge børn der findes i Danmark.
  • At skabe såvel praktisk, socialt og økonomisk baggrund for, at den enkelte patient og dennes familie kan leve et så normalt liv som muligt.
  • At støtte og fremme forskningen til gavn for leversyge og transplanterede.
  • At støtte og indtræde i organisatorisk forbindelse med foreninger, nationalt og internationalt.
  • At oplyse folk om hvor vigtigheden af organdonation, og arbejde for større organdonor tilgang.
  • At afholde aktiviteter med formål af at indsamle penge til at udbedre kendskabet til leversygdomme.

Leverforeningen Danmark arbejder hårdt på at styrke samarbejde med sygeplejersker og sundhedspersonale på leverområdet, samt styrke internationalt samarbejde.
Leverforeningen Danmark arbejder på at have politisk indflydelse på leverområdet og bidrage med viden og perspektiver til både sundhedsfagligt personale og politikere om vilkårene for personer med leversygdomme.

Bliv medlem

Støt os med et medlemskab så vi kan hjælpe leversyge i Danmark.